GASNET: PRAKTICKÉ INFORMACE PRO ODBĚRATELE PLYNU NA JESENICKU

27.09.2024
GASNET: PRAKTICKÉ INFORMACE PRO ODBĚRATELE PLYNU NA JESENICKU

Plošným předpokladem pro obnovu dodávek do odběrného místa je zajištění bezpečného provozu odběrných plynových zařízení – to jsou plynové spotřebiče jako kotel nebo sporák, a domovní rozvody plynu...

Distribuční společnost zajišťuje provoz plynárenské soustavy, která končí před hlavním uzávěrem plynu (HUP). Distributor zajistí opravu a zprovoznění plynovodního potrubí, plynovodních přípojek, regulačních stanic a dalších částí distribuční soustavy.

Odběrná plynová zařízení (plynové spotřebiče jako kotel nebo sporák, domovní rozvody plynu) jsou už v majetku vlastníka nemovitosti, který také odpovídá za jejich provoz.

Stav domovní instalace, která byla pod vodou, musí vždy zkontrolovat odborná firma: plynoservis, nebo instalatérská a topenářská firma, která případně zajistí opravu plynových zařízení v potřebném rozsahu. (GasNet poskytl seznam plynoinstalačních firem včetně kontaktů, naleznete v říloze níže). 

V lokalitách, kde se plánuje opětovné vpuštění plynu do plynovodů uzavírají přímo pracovníci GasNetu hlavní uzávěry plynu (HUP). Je důležité, aby se zajištěným a uzavřeným HUP nikdo nemanipuloval.

Takto vypadá uzavřený HUP – zaplombovaný izolepou s nápisem GN/GasNet a se stručnou informací. Označení uzavřeného HUP vypadá stejně bez ohledu na to, jestli je HUP umístěný ve sklepě, ve skříni na hranici pozemku nebo na fasádě.

Linka 1239 a informace na webu distributora

Pokud lidé cítí typický zápach plynu, měli by vždy kontaktovat pohotovostní a poruchovou linku plynařů na telefonním čísle 1239. Informace o odstavených obcích a dalších postupech zveřejňuje distributor plynu na své webové stránce gasnet.cz/povodne.

Soubory ke stažení